Communicatie in Rijssen-Holten onder de loep - Radio 350
Nu op Radio 350
23:00 - 00:00 uur
Muziek om te dromen
Playing
Straks
00:00 - 07:00 uur
350@Night
Livestream
Webcam
Luister naar Radio 350 via Windows Media Player  Luister naar Radio 350 via Winamp  Luister naar Radio 350 via iTunes  Luister naar Radio 350 via RealPlayer  Luister naar Radio 350 via je Mobiel
Wim Jansen Assurantiën

 

Radio 350 Twitter Radio 350 Facebook

Communicatie in Rijssen-Holten onder de loep

Geplaatst op: 20-02-2015 |

Op verzoek van de gemeenteraad wordt een onderzoek gedaan hoe de gemeente communiceert.

De rekenkamer gaat als onafhankelijke
organisatie het communicatiebeleid onderzoeken aan de hand van enkele concrete voorbeelden uit het verleden. Daarbij wordt echter niet gekeken naar wat de inwoners er zélf van vinden. D66 gaat dit daarom zelf onderzoeken.

Herman Klein Velderman: "Ook D66 vindt communicatie in onze gemeente belangrijk en heeft dit in de afgelopen raadsvergaderingen vaak aan de orde gesteld. We zijn van mening dat de mensen van Rijssen-Holten ook met
voorbeelden mogen komen waar de rekenkamer naar kan kijken!". Een actieve en heldere communicatie is belangrijk om inwoners inzicht te geven in de besluitvorming (transparant) en ze tijdig betrekken bij dit proces. En de gemeente moet natuurlijk weten wat er leeft onder de bevolking. Ook is de toegankelijkheid van informatie en de manier waarop gecommuniceerd wordt belangrijk.

Wat vind jij van de communicatie van de gemeente Rijssen-Holten? Heb je voorbeelden van situaties waar de communicatie tussen gemeente en inwoners goed verliep? Of heb jij voorbeelden van waar het beter kan? Heb je goede suggesties om inwoners te betrekken bij de besluitvorming binnen de gemeente?Bijvoorbeeld hoe je social media zou kunnen inzetten? D66 hoort het graag. Stuur de informatie voor 1 april door naar D66 Rijssen-Holten via e-mail: D66rijssenholten@gmail.com.

Klein Velderman: "Wij zullen deze zaken onder de aandacht brengen van de rekenkamer, zodat er een goed beeld gevormd kan worden van de manier waarop de communicatiewordt ervaren en waar de verbeterpunten liggen."

Ga terug...